Czy lepiej jest zdecydować się na wysoki, czy na niski czynsz inicjacyjny?

Czy lepiej jest zdecydować się na wysoki, czy na niski czynsz inicjacyjny?

Gdy negocjujemy umowę leasingową może się okazać, że przynajmniej na niektóre z jej aspektów sami możemy mieć pewien wpływ. Tak dzieje się choćby wówczas, gdy przedmiotem dyskusji jest czynsz inicjacyjny. Jeśli więc okaże się, że sami możemy ustalić jego wysokość, warto z wyprzedzeniem zadać sobie pytanie, czy jego wyższa, czy też niższa wartość okaże się bardziej opłacalna w naszym przypadku.

Koszt minimalny i rzeczywisty

Aby lepiej zrozumieć, dlaczego przedstawiona powyżej kwestia ma duże znaczenie, należy uświadomić sobie, że wówczas, gdy w grę wchodzi leasing auta, jego koszt nominalny nazywany też całkowitym, nie zawsze jest taki sam, jak koszt rzeczywisty. Jeśli więc zdecydujemy się na wyższą wpłatę wstępną, doprowadzimy do tego, że nominalny koszt całkowity leasingu będzie niższy. Nie oznacza to jednak automatycznie, że niższe będzie oprocentowanie, które liczy się w oparciu o kapitał „pożyczony” przez nas od firmy leasingowej.

Czy mniej znaczy więcej

Decydując się na leasing aut używanych i nowych, zwykle dąży się do tego, aby na samym początku zapłacić jak najmniej. Takie podejście wydaje się zrozumiałe. Sam leasing ma przecież doprowadzić do wejścia w posiadanie samochodu wtedy, gdy firma nie dysponuje gotówką niezbędną do jego zakupu na rynku pierwotnym lub wtórnym. Jeśli więc z czysto finansowego punktu widzenia, wysoki czynsz inicjacyjny nie jest opłacalny, bo więcej zyskuje się pozostawiając środki finansowe w firmie, dlaczego wiele podmiotów, mimo wszystko, decyduje się na niego.

Odpowiedzi należy szukać w tym, co firmy takie, jak Santander Consumer Multirent często reklamują jako największą korzyść czerpaną z leasingu samochodów, a więc w korzyściach podatkowych. Kwota wpłacony w ramach czynszu inicjacyjnego może być zaliczona jako koszt uzyskania przychodu, co oznacza spore zyski fiskalne. Wysoka wpłata inicjacyjna niesie za sobą jeszcze jedną korzyść – jest mile widziana przez analityków finansowych, może więc przyczynić się do wzrostu firmowej zdolności kredytowej.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *