Sposoby walki z cukrzycą

Sposoby walki z cukrzycą

Cukrzyca to uciążliwa choroba, która potrafi naprawdę utrudnić życie. Warto jednak wiedzieć, że nawet predyspozycje genetyczne nie muszą oznaczać zachorowania. Istotny jest jednak zdrowy tryb życia i odpowiednia dieta. Podpowiadamy o czym pamiętać, aby cukrzyca nie stała się również częścią naszego życia.

Morwa biała

Podwyższony poziom glukozy we krwi to sygnał ostrzegawczy mówiący o tym, że jeśli nie zaczniemy o siebie dbać, może dojść do rozwinięcia się cukrzycy. Dobrym sposobem na uregulowanie poziomu cukru we krwi jest picie herbaty z morwy białej. Jej liście z uwagi na zawarte w nich substancje wykazują działanie podobnych do leków przeciwcukrzycowych przepisywanych przez lekarza. Dodatkową korzyścią wynikającą z picia herbatki z morwy białej jest regulacja masy ciała. Herbatka sprawia, że utrzymanie wagi ciała na odpowiednim poziomie staje się zdecydowanie prostsze. Obecnie liście morwy białej kupimy bez problemu. Wystarczy udać się do dobrze zaopatrzonej apteki bądź sklepu zielarskiego.

Odpowiednia dieta

W profilaktyce cukrzycy ogromną rolę odgrywa odpowiednia dieta. Należy tak układać posiłki, aby spożywane produkty wspomagały utrzymanie poziomu glukozy na odpowiednim poziomie. Na talerzu jak najczęściej powinny gościć warzywa oraz produkty zbożowe. Jeśli chodzi o te ostatnie, istotne jest, aby były to produkty z pełnego ziarna. Do menu włączyć trzeba również:
– chude mięso;
– ryby;
– chudy nabiał;
– jaja.

Nie można zapominać o owocach. Jeśli lubimy makaron, należy wybierać ten pełnoziarnisty. Dodatkowo nie wolno go przegotowywać. Najzdrowszy jest ten ugotowany al dente. UWAGA: z diety powinny zniknąć wszelkie słodycze, żywność wysoko przetworzona, słone przekąski, słodkie napoje. Nie sprzyjają one utrzymaniu właściwego poziomu cukru we krwi.

Ruch

W profilaktyce cukrzycy aktywność ruchowa odgrywa tak samo ważną rolę, jak odpowiednia dieta. Najkorzystniej będzie, jeśli ćwiczyć będziemy codziennie. Jeśli jednak nie pozwala nam na to czas, powinniśmy robić to przynajmniej trzy razy w tygodniu. Ćwiczenia powinny trwać nie krócej niż trzydzieści minut.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *