Witaminy najbardziej istotne dla kobiecego organizmu

Witaminy najbardziej istotne dla kobiecego organizmu

Zdrowie i wygląd kobiety uzależnione są między innymi od tego, czy organizm otrzymuje niezbędną dawkę witamin. Istotne są wszystkie witaminy, ale wskazać można te, które w przypadku kobiet odgrywają największe znaczenie. Podpowiadamy na jakie witaminy panie powinny zwrócić szczególną uwagę.

Kobiecy organizm nie będzie działał prawidłowo, jeśli nie będzie otrzymywał odpowiedniej dawki witaminy:
– A;
– C;
– K;
– E.

Witamina A

To ona odpowiada za zdrową i pozbawioną wyprysków skórę. Skutecznie neutralizuje wolne rodniki, opóźniając tym samym proces starzenia. Wpływa także na kondycję naszych oczu – kiedy witaminy A jest zbyt mało, może rozwinąć się tak zwana kurza ślepota, czyli zaburzenia widzenia zmierzchowego. Witamina A w produktach żywnościowych może występować zarówno w postaci retinolu, jak i karotenu. W tej pierwszej postaci znajduje się w wątróbce, tranie oraz żółtach jaj. W tej drugiej znajdziemy ją w owocach i warzywach o kolorze żółtym, pomarańczowym i czerwonym (między innymi w marchwi). Aby organizm mógł przyswoić witaminę A, niezbędna jest obecność tłuszczu. Dlatego do surówki z marchwi należy zawsze dodać kilka kropli oliwy.

Witamina E

Szczególne znaczenie odgrywa w przypadku pań, które planują zajście w ciążę. Stymuluje ona bowiem jajniki do zwiększonej produkcji żeńskich hormonów. W czasie ciąży chroni przed poronieniem. Sprawia również, że objawy menopauzy oraz zespołu napięcia przedmiesiączkowego są mniej uciążliwe. Nie bez powodu jest również nazywana witaminą młodości – sprawia, że procesy starzenia zachodzą wolniej.

Witamina C

Dzięki niej nasz organizm o wiele łatwiej przyswaja żelazo. Odpowiada ona także za uszczelnienie naczyń krwionośnych i ich wzmocnienie. Skutecznie neutralizuje również wolne rodniki, spowalniając procesy starzenia się skóry. Duże ilości witaminy C znajdują się w czarnych porzeczkach, natce pietruszki, a także owocach jagodowych. Należy pamiętać, że wysoka temperatura ją unieszkodliwia. Dlatego najlepiej owoce i warzywa dostarczające witaminy C jeść na surowo.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>